Selamat Datang

Selamat Datang Ke Blog Dunia Prasekolah

Perihal Pemilik Blog

Tuesday 13 November 2012

Suasana Kelas Prasekolah

Suasana Kelas

Bagi saya apa yang penting ialah suasana kelas yang kondusif dan dapat menarik minat kanak-kanak untuk belajar. Kita sebagai guru juga akan berasa seronok ke tempat kerja dengan suasana kelas yang cantik. Buatlah setakat yang mampu... itu prinsip saya. Kalau kelas hanya untuk pameran, itu yang membuatkan kanak-kanak akan ditegah dengan bermacam-macam pantang larang supaya kelas "maintain". Alahai cikgu-cikguku sekelian... kesian kat budak-budak tu. Biarlah mereka meneroka apa yang ada di kelas. Kalau terlalu disekat itu yang membuatkan kanak-kanak rasa terkongkong.


sains teknologi

perkembangan fizikal

estetika

ruang bacaan

2 comments:

  1. Assalamualaikum..
    Syabas dan tahniah diucapkan kepada pemilik blog ini atas perkongsian dan bahan ilmiah yang disajikan. Harap dapat meneruskan usaha anda berkongsi pengetahuan dan pengalaman. Secara peribadi saya rasa tertarik dengan blog ini dan sesuai dijadikan rujukan saya dalam pencarian maklumat. TQ!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam..terima kasih diucapkan...saya berasa sungguh gembira di atas komen membina ini...

      Delete